Deutschland, missä mennään?

No eipä täällä edelleenkään kauheasti sen pidemmällä mennä kuin ennenkään, mutta kirjoitanpa kuitenkin väliaikatietoja :D Hakuaika/rekisteröitymisaika Hampuriin päättyi vappuaattona. Olin tavannut suurennuslasin kanssa application checklistin eli listan, jossa kerrottiin pilkuntarkasti kaikki täytettävät lomakkeet ja tiedot, jotka minun piti toimittaa. Ohjeessa luki varsin selkeästi, että minun tulee toimittaa kaikki dokumentit (mm. opintorekisteriote, opintosuunnitelma syksyksi, CV ja muuta) oman yliopistoni vaihtokoordinaattorin kautta. Hän sitten veisi ne Mobility Onlineen eli Hampurin oppilaitoksen nettijärjestelmään. Teinkin näin ja yksissä tuumin totesimme UTA:n vaihtotädin kanssa, että toimimme juuri ohjeiden mukaan. Lähetin kaikki tiedostot hänelle tiistaina ennen vappua, ja hän oli sitten toimittanut ne eteenpäin vielä vappua edeltävänä päivänä.

Eilen sitten sain kuitenkin sähköpostin, että minun tulee itse ladata tiedostot Mobility Onlineen. CAMOON!!!!! Koska tämä &%¤#”!?* säätäminen oikein loppuu?! Välillä tulee taas kyllä niin semmonen antaa mennä syteen tai saveen- fiilis, mutta onneksi Hampurista päin ollaan oltu tosi joustavia ja lopulta sain sitten vasta tänään ladattua kaikki tarvittavat tiedostot ohjelmaan, kun en ensin oikein tajunnut kuinka se toimii… Kyllähän tämä tässä menee, minä naputtelen ihan kiltisti kaikki mitä käsketään. Mutta hyväksymiskirje ei ole minulle asti vieläkään tullut. Nih.

Mieheni sai kuitenkin onneksi eilen vihreää valoa työpaikaltaan. Hän saa virkavapaata (tai työvapaata, mitä se sitten onkaan, koska ei hän julkisessa virassa siis ole) ja hänen nykyinen työpaikkansa saattaa jopa avustaa häntä uuden työn etsinnässä. Hienoa! Tällä haavaa siis odotellaan, odotellaan ja odotellaan kaikenlaisten asioiden suunnanottoa, eniten tämän vaihdon osalta siis tuota minun hyväksymiskirjettäni. Myöskin muussa elämässä tässä on nyt vähän mullistuksia menossa, joiden suunta toivottavasti pian selviää. Mutta kunhan saan hyväksymiskirjeen eli siis virallisen vahvistuksen siitä, että minut on hyväksytty, laitamme pyörät pyörimään. Semmoisia pikku juttuja on edessä kuin asunnon etsintä, oman asunnon vuokralle laittaminen, muutto Saksaan (miten?), vakuutukset, eläkeasioiden selvitykset, sosiaaliturva, minun opintovapaan hakemiseni sun muuta… Luulenpa siis, että häiden jälkeen ei kyllä tylsää tule kovin äkkiä. Yritän kuitenkin edes häämatkan ajaksi hengähtää ja unohtaa kaikki huolet ja murheet ja stressinaiheet. Eipä tämä maailma murehtimalla mihinkään muutu!

Olen kovasti lueskellut Saksa-aiheisia blogeja, selaillut sääkarttoja ja nettisivuja. Lemppariblogini on Oilin kirjoittelema Ajatuksia Saksasta, josta olen aiemminkin tänne vinkannut. Hän saa elämän Saksassa kuulostamaan niin ihanan ruusuiselta ;) Ainakin säät siellä ovat ihanat, nytkin jo puissa lehdet ja shortsikelit ulkona. Tosin tämä bloggaaja asustelee melkoisesti etelämpänä kuin meidän kohteemme Hampuri on, mutta silti…

Semmoisia Saksa-juttuja. Muistattehan muuten vielä käydä antamassa palautetta blogini sisällöstä täällä!

-Marianna

4 kommenttia artikkeliin ”Deutschland, missä mennään?

  1. Hei loistavaa, että se virkavapaa järjestyi!:) Kyllä on mukavaa, ku ei tarvi sit tyhjän päälle palata Suomeen, sitte ku sen aika on :) Mutta joo, ei käy kyllä kateeksi tota asioiden määrää, mitä joutuu sumplimaan ku ulkomaille muuttaa… Mutta oon satavarma, että se on vaivan arvosta!:)

    Tykkää

    • Tää on kyllä tosi iso helpotus! Saa ihan rauhassa olla sie ilman huolta Suomeen paluusta, oon kyllä tosi tyytyväinen että tää järjestyi näin :)

      Mä kyllä uskon kans että kaikki vaivannäkö kannattaa, vaikka helppo sanoa vielä kun noi kaikki jutut odottaa edessä.. :D

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s