Luonnonkosmetiikkaa ja kuulumisia

Viikko lähenee loppuaan, huaah! Töissä on ollut jotenkin erityisen raskasta tällä viikolla. Viimeaikainen terveysprojektini on edennyt tähän asti hyvin, olen siis yrittänyt tässä sekä hieman laihduttaa että parantaa oloa ja lihaskuntoani. Kaikki tämä on onnistunut hienosti, olen laihtunut useamman kilon ja käynyt tosi ahkerasti salilla, siis bodypumpissa ja joogassa. KUNNES tuli tyssäys kuntoiluun, kun viime viikolla huomasin että hiljaa hiipivä olkapään kipu on pahentunut sen verran, että en pysty nyt menemään ollenkaan pumpiin ja taidan jättää huomisen joogankin väliin. Onneksi jostain ihme syystä en ole tällä viikolla ollut töissä niin jumissa joten luulen selviäväni hengissä viikonlopusta ilman näitä lähes elinehdoksi muodostuneita vetreyttäjiä.. Jos on oikein tiukka viikko töissä ja yhtään en ehdi liikkumaan, niin voi pojat mikä jumitus ja särky on viikonloppuna. Nyt on siis tosiaan ollut hieman kevyempää ja pärjännen viikonlopun yli.

Tosiaan siis tuossa vasemmassa olkapäässä/hartiassa on jo muutaman viikon tuntunut kipua, joka erityisesti siellä pumppitunnilla sitten tahtoo yltyä. Olen tehnyt diagnoosin siitä, että teen osan liikkeistä väärin ja olen siten saanut telottua tuon olkapään seudun. Erityisesti penkkipunnerrus ja dipit ovat tuntuneet ja hartioiden asento lienee niissä ollut väärä, ja nyt kun viime aikoina olen lisännyt painoja ohjelman viimeisiä viikkoja kohti niin kipu on tullut seuralaiseksi. Olkapää ei siis kipeydy vain liikkuessa eikä ole ”tavallisella” tavalla jumissa, vaan sitä ihan särkee. Veljeni opiskelee hierojaksi ja hän auliisti tutki ja hieroi olkaani, käsiäni ja yläselkääni viikonloppuna. Hänen arvelunsa kohdistui epäkäslihakseen, joka muistaakseni tuo päätä eteen- ja alaspäin. Tällaisessa asennossahan töissäkin päätäni pidän ja luulisin että tuo pumpin huonosti suoritettu tekniikka+ työt ovat kipeyttäneet olkapääni. Koitan nyt katsoa että mitä tämä lepoviikko asialle tekee ja ensi viikolla kyllä täytyy sitten jo hakea apua jos vaiva ei mene ohi. Aionkin jälleen kerran suunnata ylistämälleni osteopaatille jos tilanne jatkuu.

Mutta kivojakin juttuja tällä viikolla on tapahtunut! Tiistaina olin tosi pahalla päällä kun pääsin kotiin, mutta se tunne kyllä kaikkosi varsin tehokkaasti kun kävin postilaatikolla. Sinne oli tipautettu paksu kirjepaketti, jonka otsikossa oli nimeni ja ”polttarikuningatar”! :) Tiesin jo omista kokemuksista että tiedossa on jonkinlainen esiohje tulevia polttareitani (kääk!!) varten. Avasin paketin ja kun olin yksin kotona niin kävin sisällön läpi saman tien. Tämä yksin kotona oleminen oli tässä merkittävä asia koska vähän aikaa lähetystä tutkittuani nyyhkytin keittiön pöydän ääressä. Paketti sisälsi siis kirjeen jokaiselta niiltä ystävältä ja kaverilta, jotka olin nimennyt polttarieni vieraslistalle. Jokainen heistä oli kirjoittanut minulle kirjeen, ja kirjeissä oli niin kauniita sanoja ja ihania muistoja yhteisiltä vuosilta, että liikutuin kyllä aivan totaalisesti. Nämä tytöt olivat kirjoittaneet yhdessä koetuista hetkistä, vanhoista asioista, menneistä kokemuksista sekä sitten minusta ihmisenä niin kauniita asioita, että olin kyllä sydänjuuriani myöten otettu ihan jokaisesta kirjeestä. Oli ihana muistella itsekin noita menneitä aikoja ja asioita, joita olen näiden ihmisten kanssa kokenut. Osan tästä porukasta olen tuntenut lähes koko elämäni, osan vasta vähemmän aikaa, mutta kaikki he ovat minulle omalla tavallaan tärkeitä ja merkittäviä ♥ Ja hauskaa oli vielä se, että kaikki kirjeet olivat niin todella kirjoittajiensa näköisiä! Lähimmät ystäväni olivat kirjoittaneet hyvin tunteelliset kirjeet, eräs yli 20 vuotta sitten tapaamani taas oli kaivanut jostain esiin täsmälleen samaa kirjepaperia, jolla kävimme kirjeenvaihtoa ala-asteen ensimmäisillä luokilla. Tunnistin paperin välittömästi ja olin aivan äimänä, että miten jostain tallesta on tuota paperia voinut löytyäkin… Eräs polttareihin tulijoista taas oli tyylilleen täydellisen uskollisena jättänyt hempeilyt muille ja kirjoittanut tulevan sukunimeni alkuperästä hauskoja faktoja! Voi pojat, että tuon saamani pakkauksen kanssa sain aikaa kulumaan, luin jokaisen kirjeen monta kertaa. Kiitos ihanat!

Itse polttarit ja niiden ajankohtahan ovat minulle vielä täydellinen arvoitus. Tämä saamani esitietopaketti ei tehnyt minua hullua hurskaammaksi, mutta ainakin toivon että kaikki mukaan pyydetyt pääsevät paikalle. Olen paasannut moneen kertaan että vaikka polttarien järjestäminen on vaivalloista ja erinäisiin ohjelmanumeroihin saa uppoamaan tuhottomasti rahaa, jos niin vain haluaa, niin minä en halua että kukaan joutuu kieltäytymään tai tuntemaan huonoa fiilistä siitä, että minun polttareihini tuleminen kävisi liian kalliiksi kukkarolle. Minulle juhlan hetki on se, että saan ison porukan ihania ystäviäni koolle samaan aikaan ja teemme yhdessä jotain hauskaa :) Tätä vihjeiden perusteella onkin odotettavissa, joten saapi nähdä minä aamuna se ovikello soi :D Olen kalenteria tässä pläräillyt ja veikkaillut sopivia päiviä, mutta niitä päiväehdokkaita on ennen häitä vielä aika monta :D Siispä yritän pitää silmät selässä ja sääret sheivattuna, koska milloin tahansa saattaa tulla lähtö ;)

Niin ja hei, otsikossa lupailin vielä vähän luonnonkosmetiikka-juttuja :) Eräs ystäväni tutustutti minut vuosia sitten brittiläiseen Lush- tuotemerkkiin. Joskun vanhan blogini puolella näistä tuotteista kirjoittelin ja ajattelin nyt ihan lyhyesti kertoa niistä muutaman sanan. Kyseessä on siis luonnonkosmetiikkamerkki, jonka tuotteet ovat kaikki käsintehtyjä, vegaanisia, luonnonmukaisia ja valtaosa on vielä ”tuoreita” eli eivät sisällä säilöntäaineita. Tuotteet ovat luonnollisia sanan varsinaisessa merkityksessä ja monesti, kun purkkiin katsoo, niin sieltä pilkistää vaikka heinää, levää tai savea :D Minulla on itselläni merkiltä muutama luottotuote, jotka näkyvät tässä:

IMG_20150226_172218

 

IMG_20150226_172247

Vasemmalla puolella oleva purtilo on tällä kertaa menossa äidilleni. Kyseessä on kasvojen puhdistuaine Angels on bare skin,  joka sisältää mm. mantelirouhetta ja -öljyä, kaoliinia, laventeliöljyä ja glyseriiniä. Tuote on aikas ihana ja sitä käytetään siten, että töhnää otetaan kädelle sopiva nokare (tuote on aika kuivakkaa purkissa) ja siihen sekoitetaan vettä. Näin möhnästä tulee töhnää ja sen saa hyvin levitettyä iholle ;) Mantelirouhe kuorii ihoa ja öljymäinen pohja kosteuttaa. Aivan ihana tuote, josta iho tulee todella pehmeäksi. Oikealla taas on minun lempparini Aqua Marina. Aqua marina sisältää suurimmaksi osaksi levää ja sen lisäksi kalamiinia ja aloe veraa. Suoraan sanoen tuote haisee ihan karmealta, ehkä vähän mädältä ruualta tai biojätepussilta? Onneksi haju lähtee huuhtelussa pois ja tämä tuote, kuulkaas, poistaa rasvaisuuden iholta kuin taikaiskusta! Iho jää täydellisen mattapintaiseksi mutta ei tunnu silti kiristävältä. Aivan loistotuote. Molemmat nämä purkit kestävät tosi kauan, tuotetta ei kerralla tarvitse ottaa kuin pieni nokare. Ennemminkin minulla käy niin, että viimeiset pisarat meinaavat kuivua purkin pohjalle.

Vinkkinä Lushin postimyyntiostajille, että kun tilaa brittiläisestä nettikaupasta niin postikulujen jälkeenkin tuotteet tulevat halvemmaksi kuin suomalaiselta nettikaupan sivulta :) Ja vielä lisäplussat Lushille siitä, että kaikki mustat muovipakkaukset on tehty kierrätysmuovista. Nämäkin mustat purkit saa palauttaa Lushille, ja niistä tehdään sitten uusia purkkeja. Lisäksi palauttaja saa tietystä määrästä purkkeja vielä itselleen palkintotuotteen! Lushilla on liike Helsingissä, olen käynyt siellä muutaman kerran+ ulkomailla parissa kaupassa. En ole vielä saanut kiikutettua purkkeja niihin asti, mutta olen kerännyt tyhjiä purtiloita kylppärin kaappiin ison pinon :D

Tämmöisillä höpöttelyjutuilla kohti viikonloppua! :)

-Marianna

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s