Treenausta

Kerroinkin viime postauksessa että ei tullut syötyä hirveitä jouluruokaövereitä tällä kertaa. Takana on tietysti ähkyn välttämisen lisäksi se, että haluaisin päästä vähän parempaan kuntoon. Häihin on nyt aikaa alle 5 kuukautta ja jos meinaa saada löysiä pois niin viimeistään nyt pitää aloittaa :) Olen tässä syksyn mittaan käynyt aika lailla kaksi kertaa viikossa pumpissa, välillä lenkkeillyt tms. muuta, mutta tosi vähän. Lisää liikuntaa pitää saada kuvioon ja lisäksi herkkuja vähemmälle, huoh. Perusruokavaliossa ei mielestäni take-awayn lisäksi ole kauheasti vikaa, mutta nuo herkuttelut… Voi voi. Jospa sitä TAAS innostuisi. Tämä kuntoilu- ja ruokavaliointoiluni vaan valitettavasti menee niin sykleissä että aika harvoin mitään järkevää tai näkyvää saan aikaiseksi. Nyt kyllä syksyn aikana olen huomannut vyötäröllä pientä kiinteytymistä, mutta nyt taas joulun aikaan on pömppis löytynyt uudelleen… Tämä timmiyteen pyrkiminen tuntuu sellaiselta kuin kävelisi liukuportaita väärään suuntaan. Joskus pääsee vähän edelle, mutta pian valuu taas takaisin alas :D

Noh, yhtä kaikki taas meillä alkaa vuodenvaihteesta ruokavalion karsiminen herkuista. Tuon noutoruuan kanssa olemme välillä mieheni kanssa ihan liian lepsuja. Tästä yritetään päästä eroon suunnittelemalla viikon syömisiä paremmin ja pidemmälle. Monesti käy niin että esim. tulemme sunnuntaina illasta landelta kotiin, naahimme mitä sattuu, sitten maanantaina töiden jälkeen on molemmilla jotain menoa ja kun pääsemme kotiin niin on niin kova nälkä että ei jaksa alkaa tehdä ruokaa saati lähteä kauppaan. Joten haemme tai tilaamme take awayta, viimeksi viikko sitten intialaista (joka nyt ei kuitenkaan ollut mitenkään epäterveellisemmästä päästä). Pizzaa emme tilaa, joskus kebabia. Monesti päädymme American Dineriin tai intialaiseen/kinkkiin. Ympärillä on ihan liikaa hyviä ruokapaikkoja vissiin :)

Vaikka kuntoilu on edennyt aika löysällä tahdilla niin tänään sain jostain ihan hirveän buustin pääni sisään, että nyt pitää liikkua. Osaltaan tähän kyllä vaikutti se että muutamat viime päivät ovat menneet superlöysästi ja tänäänkin nukuin puoli yhteentoista… Kaunis ajatus oli lenkkeillä tädilleni ja takaisin, mutta käytin hyväksi mieheni matkaa jäkispeliin ja hyppäsin menomatkalla hänen jouselleen. Tädin luota Tesomalta sitten kyllä hölkkäsin kotiin 5 km. Voimani tunnossa lähdin vielä salille. Olen tässä painiskellut sen asian kanssa, että jotenkin ”pelkään” mennä kuntosalilla salin puolelle, käyn vain ryhmäliikuntatunneilla. En oikein tiedä mistä tämä johtuu. Sain kesällä pt:n tekemän ohjelmankin mutta se oli jotenkin..huono. Tuntui, että se ei ollut minun ohjelmani. Siispä en ole salilla käynyt ja olen sitten kyllä sitäkin enemmän nauttinut pumppaamisesta ja kahvakuulassa käymisestä. Eilen törmäsin sitten satunnaisesti lukemani Elinaisen blogissa kirjoitukseen, joka kertoi suoraan minusta! ”Oletko innokas ryhmätunneilla kävijä mutta kynnys salille menemiseen on kova?” No juuri niin! Sain jotenkin tosi hyvää tsemppiä tästä jutusta ja sen innoittamana kokeilin Elinaisen saliohjelmaakin. En tehnyt ohjelmaa ihan loppuun asti, väsytti lenkin jäljiltä eikä huvittanut enää :D Mutta lähtisiköhän se tästä taas? Ohjelma tuntui ihan hyvältä, katsotaan koska saan sen tehtyä kokonaan läpi ;) Meanwhile aion kyllä jatkaa pumppailua ja ehkä lenkkeilyäkin taas. Talvihölkkä tuntui aika kivalta, pikkuisen liikaa vain oli vaatetta. Puffi alakasvojen suojana oli silti ihan ehdoton.

Mutta hei, ohessa ihka eka saliselfieni! Tai paremminkin pukuhuoneselfie. Huomaatteko, että näytänkin tässä kuvassa tosi ujolta? Siltä minusta salilla vähän tuntuukin ;) En uskaltanut yhtään poseerata tai flexata. Tai oikeastaan pelkäsin, että joku tulee hetkenä minä hyvänsä sisään ovesta, joka sijaitsee tuon peilin välittömästi vasemmalla puolella. Ehkä olisi pienesti kuitenkin noloa jäädä kiinni pukkariselfien otosta vai mitä…? :D Hei jos on muita myötäeläjiä liikuntainnon tai -toteutuksen suhteen, niin kertokaa ihmeessä. You are not alone! ;)

DSC_3205

-Marianna

Mainokset

2 kommenttia artikkeliin ”Treenausta

  1. Sain aloitettua säännöllisen kuntosalilla käymisen niin, että muutaman ensimmäisen kuukauden aikana ujutin ”hardcore”-laitteiden käytön ei-niin-kuntosalilaitteilun lomaan (eli esim. soudin soutulaitteella, kuntopyöräilin, stepperlöin (?) ja crosstrainerlöin (?) n. puolet ajasta). Ei tullut sellaista shokkikäsittelyä, joka varmaan saa monet lopettamaan kuntosaleilun alkuunsa.

    Ja muutenkin kuulemma kannattaa aluksi tehdä yhdellä kerralla 5-7 eri liikettä. Itse taisin tehdä parin ekan viikon aikana vain 3 eri liikettä. Tai pyöräilyn takiahan ekaa kertaa meninkin salille viime joulukuussa. :)

    Tykkää

    • No tuossakin voisi olla ihan järkeä! Toisaalta nimenomaan kaipaisin handcorea, koska Bodypumpissakin vedetään aina ihan täysillä. Tämä koko ongelma on selkeästi korvieni välissä. Vanhasta on niin vaikea hypätä uuteen…
      Sori muuten kun kesti vastaaminen näin kauan. Jostain syystä kommenttisi näkyi mulle vain spostissa eikä suoraan täällä blogin kommentit-osassa….

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s