Takaisin arkeen

Ahh, autuas koulupäivä tänään. Olen nyt ollut töissä reilun viikon vanhassa työpaikassani (sain jopa vanhat vaatteeni ja huoneeni..) ja hyvin on mennyt. Olen viihtynyt vielä paremmin kuin viime kesänä samassa paikassa ollessani. Olen nyt huomannut sen Helsingin keikan jälkeen, että olen jotenkin hirveän onnellinen ja kiitollinen kaikesta siitä, mikä minulla on hyvin. On ihanaa olla kotona, tosi kiva käydä koulussa kun opinnotkin etenevät, ihana tavata ystäviä arkisin ja käydä kuntosalilla (tämä on pieni valkoinen valhe, en ole vielä käynyt mutta menen kyllä tänään…). Joulua voi suunnitella ja rahatilannekin on stabiloitunut, kun junalippujen ostaminen ja vuokran maksu loppuivat. Lisäksi arvotan tuota nykyistä työtäni ja kivoja työkavereita nyt entistä enemmän. Kun kokeilin toisenlaista työtä, joka siis tosiaan ei ollut lainkaan minua varten, näen nyt kuinka hyvin viihdyn potilastöissä. Kesällä piinanneet käsivaivat eivät ole tulleet ainakaan vielä takaisin ja toivon että eivät tulekaan… Olen kuitenkin kiinnittänyt ergonomiaan ja oikeisiin työtapoihin paljon enemmän huomiota nyt, ja toivon että tällä homma pysyy kasassa. Lisäksi tällä lailla kun on välillä koulupäiviä niin käsikin saa kunnolla levätä keskellä viikkoa.

Kandin työ on nyt sitten vihdoin ja viimein taputeltu valmiiksi! :) Palautimme ja esittelimme työmme viime viikolla. Meidän yksikössämme siis rohkaistaan kandin tutkielmaan parityönä, ja vaikka aluksi vastustin ajatusta niin nyt olen sitä mieltä että se oli tosi hyvä juttu. Tai no, asiassa on hyvät ja huonot puolet. Keskitytään kuitenkin niihin hyviin ja todetaan että työstä tuli kyllä paljon parempi kuin mitä itse olisin saanut aikaan. Harmillista kyllä, kandeja ei julkaista samaan tapaan kuin AMK:n opinnäytetöitä joten niihin ei suuri yleisö pääse käsiksi. Mutta jos joku on kiinnostunut niin minulta toki saa lisätietoa ja vaikka koko kandin luettavakseen :D Työn tekeminen versus AMK:n oppari oli minusta jotenkin helpompaa. Ammattikorkeassa prosessiin liittyi hirveä stressi ja tietämättömyys, kun en minä ainakaan tiennyt, miten työ olisi pitänyt kunnolla tehdä. Nyt kun katson työtäni tai ajattelen työskentelyprosessia niin huh heijaa, mitä miljoonia parannuksia ja korjauksia tekisinkään nyt.. Mutta ehkä se kertoo myös siitä, että olen oppinut opinnäytetyön jälkeen jotain? Kuitenkin työ on kansissa kirjahyllyssäni ja olen siitä ihan ylpeä, se edustaa minua tuolloin parhaimmillani. Ehkä olen myöhemmin tästä kandista samaa mieltä, mutta nyt olen siihen tosi tyytyväinen. Ihan vielä en pysty anomaan kandin tutkintoa, koska minulta puuttuu vielä joitain sivuaineen kursseja. Vähän harmittaa se, että olisin alun perin halunnut valmistua kandiksi aikataulun mukaan jo tänä jouluna, mutta koska vaihdoin sivuaineen kesken kaiken niin olen nyt hiukan jäljessä. Urakoin kuitekin nyt hallintotieteitä parhaillaan ja kun (jos) pääsen kaikista kursseista läpi niin voin hakea tutkintotodistusta ensi keväänä. Ja sitten olisi hyvä nakki se, että pääsisin lähtemään Saksaan terveystieteen kandina. Olisi vähän tylsää, jos kandi olisi vielä kesken siinä vaiheessa.

Saksan suunnitelmat ovat edelleen vahvasti voimassa. Olen jutellut yksikkömme vaihtoihmisen kanssa useamman kerran ja haku tulee eteen tuossa vuodenvaihteen jälkeen. Sitten VIHDOIN saan jotain konkretiaa tästä asiasta käsiini. Ja kunhan opiskelupaikkani varmistuu, niin miehenikin voi alkaa etsiä töitä. Voi kääk, kuinka jännää!

Mutta palataan vielä vähän tuohon kandiini, eli tänään vuorossa olisi kypsyyskoe. Kypsäri kirjoitetaan omasta kandin aiheesta ja sillä siis lähinnä varmistetaan se, että olenko itse varmasti tehnyt tämän työn enkä tilannut sitä jostain netistä :D Lisäksi kieliasu arvioidaan. Tätä tekemään olen siis puoliltapäivin menossa, nyt vielä tämän laiskan aamupäivän löysäilen kotona. Nämä pari kolme viikkoa ovat aika raskaat kun teen useamman koulu+työ- päivän ja niiden iltoina olen kyllä aivan puhki. Ihan hyvällä omallatunnolla nyt siis otan aamun vähän lunkimmin :) Ja illalla jumppaan!

Nyt voisi sukeltaa ulos tästä aamutakista ja pukea päälle..

-Marianna

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s