#throwbacksaturday

Tiedättekö somessa liikkuvan termin, throwbackthursday eli tbt? Käsite tarkoittaa vanhojen juttujen julkaisua, kirjoituksia, kuvia tai muita juttuja. Jostain syystä torstai on sitten vakiintunut julkaisupäiväksi ja throwbackthursdayna siis muistellaan torstaisin menneitä.

Tämän asian kanssa en kuitenkaan millään, siis MILLÄÄN, malttanut odottaa ensi viikon torstaihin. Väänsinpä sitten termin #throwbacksaturdayksi :D

Jutun tarina on sellainen, että ostin tuossa joku aikaa sitten uuden ulkoisen kovalevyn. Olen jo vuosikaudet varmuuskopioinut ja tallentanut lähes kaikki juttuni sellaiselle. Monesti kuitenkin olen tehnyt niinkin, että tallennan tiedostoni vain tuolle kovalevylle ja sittenhän koko varmuuskopion idea menee hukkaan. Silti vielä ulkoiselle kovalevylle tallentaminen on varmempaa kuin tietokoneen sisäiselle, koska tietokoneen kovalevy on niin kovalla käytöllä että sen hajoamisen todennäköisyys on (kai??) suurempi kuin ulkoisen. Oli miten oli, uusi kovalevy tuli ja sen takia aloin sitten siirrellä vanhoja tiedostojani kovalevyltä toiselle ja samalla siivosin sisältöä eli poistin turhia tiedostoja ja kansioita ja päällekkäisiä juttuja.

Nyt loikataan hieman sivupolulle, mutta älkää huoliko, polut yhdistyvät pian. Ennen mitään Facebookia tai Twitteriä tai Instagramia meillä oli vain IRC-galleria eli galtsu, se oli silloin ennen. Silloin ennen latasimme kaiken maailman typeriä kuvia ja myös selfieitä roppakaupalla toisten kommentoitavaksi galtsuun. Mitään sen kummempaa harmia galtsusta ei minulle koskaan ollut ja kuvatkin pidin kohtuullisen järkevinä, tosin nykyään en enää julkaisi esim. huuruisia bailauskuvia. Kuten olen aiemminkin kertonut monesti niin mietin netti-identiteettiäni nykyään paljon enemmän kuin ennen. Siksi yksi piikki lihassani on se, että olin autuaasti unohtanut galtsun salasanani ja sähköpostiosoite, jolla olin aikanaan rekisteröinyt nimimerkkini, on poistunut käytöstä jo ainakin viisi vuotta sitten. Galtsun ylläpitoon en monien, monien yhteydenottojeni jälkeenkään ole saanut minkäänlaista kontaktia, joten olen ollut pattitilanteessa jossa kuvani ja profiilini ovat olleet galtsussa esillä, enkä ole pystynyt poistamaan niitä. Tänään sitten siivotessani kovalevyä löysin yhden kansion, jossa oli muutamia vanhoja galtsukuvia. Samassa kansiossa oli pieni tekstitiedosto, jonka sisällön muistin heti tiedostonimen nähtyäni: olin tallentanut galtsun salasanan tiedostoon!! Pystyisin siis vihdoin ja viimein poistamaan käyttäjätunnukseni! Halleluja, nyt siis n. 5 vuoden käyttämättömyyden jälkeen sain viimein sanoa hyvästit koko gallerialle, ja tuhosin käyttäjätunnukseni ja sen kaiken sisällön. Sitä ennen kuitenkin tallensin kaikki kuvat, jotka olin teinivuosinani galtsuun ladannut. Kuvat ovat omasta mielestäni tietenkin varsin hulvattomia, koska olen niin teinin näköinen. Täytyypä tehdä tästä ehkä joku perinne, voisin julkaista sekä näitä vanhoja kuvia että ”blogikirjoituksia” joita olin galtsuun luonut aika messevän määrän. Kuvien laatu ei ehkä silloisilla digikameroilla ja kännyköillä ihan täytä nykypäivän vaatimuksia, mutta haitanneeko tuo…

Seuraavassa siis esittelyssä minä 10-5 vuotta sitten :)

Turussa tupareissani 2008. Olin juuri muuttanut kivitaloyksiöön, kun aloitin AMK-opiskelun.

ddd

Riminissä lomalla 19-vuotiaana. Kävimme silloisen bestikseni kanssa Italiassa tuulettumassa juuri ennen yo-kirjoituksiani.

86948415

Tämä kuva on muistaakseni otettu 20-vuotispäivänäni. Tuon hetkinen lyhyt otsatukkamallini on ainoa kampaus, jota mieheni on sanonut kamalan näköiseksi :D

74977697

Olin töissä lomakylän respassa 18-19- vuotiaana. Tämä taitaa otsiksen raidoista päätellen olla vuodelta 2007.

 56912380

Haha, tässä olen niin pieni ja lommoposkinen että ikää taitaa olla 16-17 vuotta. Noihin mittoihin kun pääsisi vielä takaisin…

48038981

Särkänniemi-popissa lukion ykkösluokalla. Oldies, but goldies :)

44952280

Kummitytön kanssa leikkimässä, asusta päätellen on E:n syntymäpäivä :)

43751908

Lukion ykkösvuoden kuvaamataidon kurssin Photoshop-taidonnäyte.

34888035

Kuuluu samaan kurssikuvaukseen kuin edellinen. Ah, miten rakastinkaan tuota vihreää takkia.

33880160

Peiliselfie kotona vanhempien luona. Ikää taitaa olla 16 vuotta. Tuo villapaita kasvoi lähes kiinni minuun, pidin sitä niin paljon…

22726677

Ihanin kuva viimeisenä ♥ Jonnan kanssa juhannuksena 2008. Oltiin niin nuoria, nättejä ja vailla huolen häivää…

84536372

Mitäs piditte vanhoista kuvista? Itse olen aina tykännyt plärätä ihmisten vanhoja kuva-albumeja, tämä on vähän sama juttu mutta sähköisessä muodossa.

-Marianna

4 kommenttia artikkeliin ”#throwbacksaturday

  1. Mitäs täältä löytyykään?!:D Hehee, vähän hyviä kuvia! En tiennykkään, että sulla oli viä galtsus kuvia! Mutta hyvä, että sait nyt sen tilin poistettua! Mut hyvä että talletit nää kuvat, tykkään varsinki tosta vikasta kuvasta ♥

    Tykkää

    • No joo ku en oo prkl saanu sitä profiilia poistettua, ku salasana oli unohduksissa! Oli vähän ärsyttävää mutta eipä sie mun tutuista taida kyllä kukaan enää pyöriäkää…
      Toi viimenen kuva on munkin mielestä aivan ihana :) Mulla on se kehyksissäkin! Jotku kuvat taas ei ollu niin kauheen edustavia…:D

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s